Mundo's Pedagogisch beleid

pen doen, het eten koken of spelen de thema’s terug laten komen. De medewerkers kunnen u hier ook tips voor geven, vraag er gerust naar! Drie maanden na de start van de op- vang wordt u door de mentor van uw kind uitgenodigd voor evaluatiege- sprek. De doelstelling van dit gesprek is om te kijken of alles naar wens verloopt of dat er nog vragen zijn. In dit gesprek zal onder andere worden gesproken over het welbevinden van uw kind op de locatie. Daarnaast wordt u ten minste één keer per jaar uitgenodigd voor een gesprek. Dit gesprek vindt plaats rond de verjaardag van het kind. In dit gesprek bespreekt u met de mentor van uw kind de observaties, de ontwikkeling en het welbevinden van het kind. Uiteraard kunt u ook gespreksonderwerpen aandragen. …bij de buitenschoolse opvang (BSO) De (cognitieve) ontwikkeling van uw kind wordt met name op school gezien en gestimuleerd. Tijdens de BSO-tijd is het tijd voor ontspanning. Maar ook in de sfeer van ontspanning en samen spelen is het goed om te kijken hoe het met uw kind gaat. We kijken hierbij dagelijks hoe uw kind zich voelt als hij/zij van school komt, of uw kind een activiteit kan kiezen, met wie uw kind speelt, hoe uw kind zich voelt bij de BSO en wat zijn of haar wensen zijn. We noemen dit het welbevinden van uw kind. Ten minste eens per jaar wordt uw kind besproken in het kind-teamoverleg. De centrale vraag hierbij is :’Hoe zien we dat het gaat met….’, waarbij de nadruk ligt op het welbevinden van uw kind op de BSO. Na deze bespre- king zal de mentor van uw kind dit tijdens een dagelijkse overdracht met u bespreken. Op uw verzoek of op verzoek van de medewerker kan hier ook een aparte afspraak voor worden gemaakt. Bij de BSO is er aandacht voor de zelfstandigheid van het individuele kind op een manier die bij het kind past. Door kinderen te stimuleren dingen te doen die ze al zelf kunnen, groeit ook het zelfvertrouwen en het bewustzijn van de eigen mogelijkhe- den. In samenspraak met u als ouder en met uw kind wordt afgesproken wat uw kind al zelfstandig mag. Bij- voorbeeld zelfstandig buitenspelen of zelf naar de BSO of naar huis gaan. Vanaf de leeftijd van 7 of 8 jaar zal dit met u besproken worden. Zorgen om uw kind Het kan gebeuren dat de ontwik- keling van een kind anders verloopt of bijzonderheden laat zien in een bepaald ontwikkelingsgebied of in meerdere ontwikkelingsgebieden. Ook kan het zijn dat er situaties zijn die vragen om een uitgebreider gesprek. In dat geval zal de men- tor van uw kind een afspraak met u maken om het gesprek hierover aan te gaan. Als u dit wilt kan ook het dagelijks aanspreekpunt van de locatie (de pedagogisch medewer- ker+) hierbij aanwezig zijn. Van deze gesprekken wordt altijd een verslag gemaakt, dit verslag wordt bewaard in het persoonlijk dossier dat wij ‘de Kindverrekijker’ noemen. U kunt dit dossier altijd inzien of een kopie van een verslag krijgen.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTE4NjQw