Background Image
Previous Page  10 / 30 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 10 / 30 Next Page
Page Background

ouder mag ook een broodje en koffie/

thee voor onderweg meenemen.

Bij de hele dagopvang krijgen de kin-

deren tussen de middag een warme

maaltijd aangeboden. Deze maaltijd is

toegespitst op de leeftijd van het kind

(zoutarm) en op de meeste locaties

biologisch. Tussen de middag zijn de

kinderen vaak nog wat minder moe

dan ’s avonds, waardoor de kinderen

wat meer trek hebben in de maaltijd.

Daarnaast is het samen met elkaar

eten gezellig en dit stimuleert ook het

proeven van nieuwe smaken.

Voor de kinderen op de hele dagop-

vang, die tot 18.30 uur op het dagver-

blijf zijn, is er nog een boterham als

avondmaaltijd.

De tussendoortjes zijn bij Mundo ook

zo mogelijk biologisch en conform de

richtlijnen van het voedingscentrum.

Hierbij letten we met name op de

toegevoegde suikers, deze proberen

we zoveel mogelijk te vermijden.

Mundo’s doorgaande leerlijn

Mundo vormt samen met het gezin,

de sociale omgeving en de school

een netwerk van belangrijke scha-

kels in de ontwikkeling van het kind.

Als één van de eerste schakels in

het leven van een kind volgt Mundo

het kind in een belangrijke ontwik-

kelingsfase van zijn/haar leven. De

ontwikkeling start thuis, bij de hele

dagopvang en wordt voortgezet op

de basisschool, tijdens buitenschool-

se opvang en in de sociale omgeving

van het kind.

Mundo zet zich samen met de

samenwerkende basisschool in om

vorm te geven aan de doorgaande

leerlijn. Met toestemming van de

ouder zorgt Mundo voor een warme

overdracht naar de basisschool. Per

locatie is de samenwerking georga-

niseerd op een wijze die past bij de

locatie, de samenwerkende scholen

en de wijk. De samenwerking tussen

Mundo en de basisschool is vastge-

legd in een samenwerkingsdocu-

ment.

Ieder kind heeft zijn/haar eigen

interesse en kent een eigen ontwik-

kelingsgroei. Mundo sluit zowel bij de

hele dagopvang als bij de BSO aan op

de interesse van het kind en stimu-

leert de ontwikkeling en de zelfstan-

digheid van het kind op een wijze die

past bij de leeftijd en de ontwikkelfa-

se van het kind. Door aan te sluiten

bij het kind en in de zone van naaste

ontwikkeling van het kind nieuwe uit-

dagingen en spelmogelijkheden aan

te bieden, kan het kind spelend leren

en ontdekken. Bij de hele dagopvang

wordt hierbij gebruik gemaakt van de

methode Startblokken. In hoofdstuk

6 vindt u hier meer informatie over bij

de uitleg over Voor- en Vroegschool-

se Educatie (VVE).