Background Image
Previous Page  22 / 30 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 22 / 30 Next Page
Page Background

pen doen, het eten koken of spelen

de thema’s terug laten komen. De

medewerkers kunnen u hier ook tips

voor geven, vraag er gerust naar!

Drie maanden na de start van de op-

vang wordt u door de mentor van uw

kind uitgenodigd voor evaluatiege-

sprek. De doelstelling van dit gesprek

is om te kijken of alles naar wens

verloopt of dat er nog vragen zijn. In

dit gesprek zal onder andere worden

gesproken over het welbevinden van

uw kind op de locatie.

Daarnaast wordt u ten minste één

keer per jaar uitgenodigd voor een

gesprek. Dit gesprek vindt plaats

rond de verjaardag van het kind.

In dit gesprek bespreekt u met de

mentor van uw kind de observaties,

de ontwikkeling en het welbevinden

van het kind. Uiteraard kunt u ook

gespreksonderwerpen aandragen.

…bij de buitenschoolse

opvang (BSO)

De (cognitieve) ontwikkeling van

uw kind wordt met name op school

gezien en gestimuleerd. Tijdens de

BSO-tijd is het tijd voor ontspanning.

Maar ook in de sfeer van ontspanning

en samen spelen is het goed om te

kijken hoe het met uw kind gaat. We

kijken hierbij dagelijks hoe uw kind

zich voelt als hij/zij van school komt,

of uw kind een activiteit kan kiezen,

met wie uw kind speelt, hoe uw kind

zich voelt bij de BSO en wat zijn of

haar wensen zijn. We noemen dit

het welbevinden van uw kind. Ten

minste eens per jaar wordt uw kind

besproken in het kind-teamoverleg.

De centrale vraag hierbij is :’Hoe zien

we dat het gaat met….’, waarbij de

nadruk ligt op het welbevinden van

uw kind op de BSO. Na deze bespre-

king zal de mentor van uw kind dit

tijdens een dagelijkse overdracht met

u bespreken. Op uw verzoek of op

verzoek van de medewerker kan hier

ook een aparte afspraak voor worden

gemaakt.

Bij de BSO is er aandacht voor de

zelfstandigheid van het individuele

kind op een manier die bij het kind

past. Door kinderen te stimuleren

dingen te doen die ze al zelf kunnen,

groeit ook het zelfvertrouwen en het

bewustzijn van de eigen mogelijkhe-

den. In samenspraak met u als ouder

en met uw kind wordt afgesproken

wat uw kind al zelfstandig mag. Bij-

voorbeeld zelfstandig buitenspelen

of zelf naar de BSO of naar huis gaan.

Vanaf de leeftijd van 7 of 8 jaar zal dit

met u besproken worden.

Zorgen om uw kind

Het kan gebeuren dat de ontwik-

keling van een kind anders verloopt

of bijzonderheden laat zien in een

bepaald ontwikkelingsgebied of in

meerdere ontwikkelingsgebieden.

Ook kan het zijn dat er situaties zijn

die vragen om een uitgebreider

gesprek. In dat geval zal de men-

tor van uw kind een afspraak met

u maken om het gesprek hierover

aan te gaan. Als u dit wilt kan ook

het dagelijks aanspreekpunt van de

locatie (de pedagogisch medewer-

ker+) hierbij aanwezig zijn. Van deze

gesprekken wordt altijd een verslag

gemaakt, dit verslag wordt bewaard

in het persoonlijk dossier dat wij ‘de

Kindverrekijker’ noemen. U kunt dit

dossier altijd inzien of een kopie van

een verslag krijgen.